Dagens träning

Två pass spinning och ett pass MTB.
Spinningen idag på dan var bra.
Den tjejen gillade jag.
MTB hade ju Madde och Madde är ALLTID bra.
Shit, va hårt hon kör.
Snart ser jag ut såhär när jag väntar på ett pass.   *asgarv*

Spinningpass två idag var iof också väldigt bra, MEN jag måste låta bli att spinna fort.
Får köra tungt istället.
Det är SÅ svårt att helt köra det jag kan och inte det jag vill och inte alltid följa instruktören.
Mitt huvud vill en sak och speciellt höger knä, vill en helt annan.
MÅSTE låta bli dom snabba låtarna så jag inte går helt sönder.
Trasig är jag ju och ont har jag hela tiden, men träningen är till för att göra mig glad, stark och levande igen.
Går som en 80-åring gör jag ju ändå.   haha
SÅ, jag får dra ner lite lite på spinningen och köra mer på muskel, styrka och MTB-passen.
Vårens pass fungerar inte fullt ut att köra två pass i rad så jag kommer få skippa något av Maddes vattenpass tror jag.  Vet just  nu inte hur vårens träning kommer att se ut.
Jag är dock glad att all min vattengympa gett resultat så jag nu vågar mig på lite landpass.
Jag älskar ju att träna och blir så glad och lycklig och känner mig hel av det.
Vet att det låter konstigt i vissa öron, men det är så det är.

Som ni har förstått så har jag semester.
Annars hade jag inte kunnat köra såhär just nu.
Gick på ledighet, fullständigt mentalt slut, förra veckan.
Det är inte jobbets fel, men slutkörd är jag.
Och jag är liksom, eller var iallafall, ledig på lite obestämd tid.   *skrattar*
Jag hotade med att komma tillbaka i februari.
Nå¨ja, visserligen har jag ledighet att kunna ta ut till dess, men jag tror inte det blir så poppis.
SÅ, nu har jag bestämt mig för att jobba, hemifrån, på fredag och sedan dyka upp live på måndag igen.
Känns otroligt bra.

Jag har ajaj-ont i mitt högerknä idag.
Ska försöka leta fram ett schysst knäskydd att ha.
Tror att ett som är både lite stödjande och kanske värmande vore bra.
Undrar om såna finns ?
Tips på bra knäskydd tas gladeligen emot.
Idag var jag iväg till Sigges Sport, som iof bytt namn till Sigges cykel och köpte spinningsko.
Ett par Shimano VM50.
Supersköna och lätta.

Det är jättestor skillnad att ha riktiga skor att köra i, så jag är klart nöjd.
Dessutom är dom otroligt trevliga och servicemended.
Många plus till dom.
Kikade in i affären bredvid också som har lite träningskläder till outletpriser, men var alldeles för kissnödig för att orka stanna kvar och prova.
Vill ha ett par nya byxor och en träningströja.
Japp, mycket träning blir det just nu.
Men ja, jag är nöjd med dagen, även om jag har ont.
Imorrn står det vattengympa och muskel på programmet.

4 reaktion på “Dagens träning

  1. inkan, vad säger jag på mina spinningpass? jo, att ha på ordentligt med motstånd ordentligt så att du inte överbelastar knäna! och att inställning av sadel är mkt viktigt! dessutom tror jag att dina knän inte är vana vid nya skorna där man arbetar lite mer vid varje tramptag,,,, så styrkträning i vatten är nog svaret på att ej få så ont framöver… tat lugnt tjejen så du håller fram til sommaren i dina knän! att vara skadad och vilja träna men inte kunna är inte kul!

    tips på knäskydd som jag själv har; back on tracks värmande och läkande skydd. perfekt att ha på natten och under träningen… googla på back on track och du finner online butiker…

    idag får du tat lugnt och inte köra knäböj eller utfall på mitt pass! kör balans träning på ett ben istället… men ge gärnet på allat annat!!
    p,s hoppas du har lite tträningsvärk efter MRB passet…

  2. Jag har träningsvärk i hela kroppen, men troligen mest efter muskel häromdagen.
    Ska leta knäskydd.
    Tack !
    Ja jag vet att jag ska ta det lugnt och lägga på mer motstånd. 🙁

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *